Zestaw portretów znanych pilotów, które wykonałem w technice olejnej. Portrety na płótnie w formacie 28×21 centymetrów, satynowy werniks.J
Jeżeli chcesz kupić, któryś z dostępnych portretów, lub zamówić portret swojego ulubionego lotnika, skontaktuj się ze mną przez mój formularz kontaktowy.

Bohdan Arct
Polski pilot myśliwski oraz autor poczytnych książek. Walczył między innymi w składzie 306 Dywizjonu Myśliwskiego i Polskiego Zespołu Myśliwskiego znanego pod nazwą Cyrk Skalskiego. Dowodził także 316 Dywizjonem Myśliwskim.
Wojnę ukończył z wynikiem: 3 pewnych zestrzeleń i 3 prawdopodobnych.
Po powrocie do Polski w 1946 roku, poświęcił się pracy literackiej.

Richard Ira „Dick” Bong
Jeden z najskuteczniejszych amerykańskich pilotów na pacyficznym teatrze działań.
Wojnę ukończył z 40 zwycięstwami powietrznymi.
Zginął 6 sierpnia 1945 roku podczas oblotu samolotu odrzutowego P-80 Shooting Star.

Pierre Clostermann
Francuski pilot, as myśliwski. Walczył w szeregach RAF, najpierw w 341 Dywizjonie Myśliwskim Wolnych Francuzów, następnie 602, 274 i 56 Dywizjonach Myśliwskich RAF.
Odniósł 33 zwycięstwa powietrzne i 5 prawdopodobnych.
Po wojnie rozwinął karierę przedsiębiorcy, pisarza i polityka.
SPRZEDANY

Mirosław Ferić
Polski pilot, as myśliwski. Walczył w składzie 11 Eskadry Myśliwskiej, następnie we Francji. W składzie 303 Dywizjonu Myśliwskiego brał udział w Bitwie o Anglię.
Uzyskał 9 1/3 zwycięstw powietrznych i jedno prawdopodobne.
Zginął podczas lotu treningowego w trakcie wykonywania akrobacji 14 lutego 1942 roku.

Josef František
Czeski pilot, as myśliwski.
Po zajęciu Czechosłowacji przez Niemcy, uciekł wraz z grupą pilotów do Polski. Do września 1939 roku służył w Centrum Szkolenia Lotniczego w Dęblinie. Brał udział w Wojnie Obronnej jako pilot lotnictwa rozpoznawczego. Internowany w Rumunii uciekł wraz z innymi lotnikami do Francji, a następnie do Wielkiej Brytanii. Przydzielony do 303 Dywizjonu Myśliwskiego. Brał udział w Bitwie o Anglię szybko zostając najskuteczniejszym alianckim pilotem.
Odniósł 17 zwycięstw powietrznych.
Zginął 8 października 1940 roku, podczas lotu na niskiej wysokości.

Guy Gibson
Brytyjski pilot myśliwców nocnych, następnie ciężkich bombowców Lancaster. Dowódca 617 Dywizjonu Bombowego „Dam Busters”, znanego ze słynnego nalotu na zapory wodne w Zagłębiu Ruhry.
Zginął 19 września 1944 roku podczas nalotu na Rheydt.

Zdzisław Henneberg
Polski pilot, as myśliwski. Po wojnie obronnej w 1939 roku walczył we Francji, gdzie uzyskał swoje pierwsze zestrzelenie. W sierpniu 1940 roku został pilotem i dowódcą eskadry w 303 Dywizjonie Myśliwskim.
Uzyskał 8 1/2 zestrzeleń oraz jedno prawdopodobne.
Zginął 12 kwietnia 1941 roku podczas misji nad Francję.

Eugeniusz „Dziubek” Horbaczewski
Polski pilot, jeden z najskuteczniejszych polski asów powietrznych.
W sierpniu 1941 roku rozpoczął służbę w 303 Dywizjonie myśliwskim. Następnie walczył w szeregach 302 Dywizjonu Myśliwskiego, w Afryce jako pilot tzw. Cyrku Skalskiego, dowodził także 43 Dywizjonem RAF oraz 315 Dywizjonem Myśliwskim.
Odniósł 16 1/2 zwycięstw powietrznych oraz jedno prawdopodobne.
Zginął 18 sierpnia 1944 roku w ciężkiej walce, podczas której zestrzelił 3 Fw-190.

Iwan Kożedub
Radziecki pilot pochodzenia ukraińskiego. Najskuteczniejszy as myśliwski alianckiego lotnictwa alianckiego.
Pierwszy lot bojowy odbył w składzie 240 IAP w sierpniu 1943 roku. Wojnę ukończył w stopniu majora mając na koncie 62 zwycięstwa powietrzne.
Po wojnie nadal służył w lotnictwie ZSRR. W czasie wojny koreańskiej dowodził 324 Dywizją Lotnictwa Myśliwskiego. Był także dowódcą Moskiewskiego Okręgu Wojskowego i deputowanym do Rady Najwyższej ZSRR.

Karel „Kut” Kuttelwascher
Czeski pilot, najskuteczniejszy czeski as myśliwski.
Uciekł z Czechosłowacji wiosną 1939 roku. Początkowo służył we francuskiej Legii Cudzoziemskiej w Algerii. Po wybuchu wojny walczył we Francji w składzie GC III/3. Następnie brał udział w Bitwie o Anglię w składzie 1 Dywizjonu Myśliwskiego. Od kwietnia 1942 roku, 1 Dywizjon zaczął wykonywać nocne operacje typu „night intruder”.
Jako pilot nocnego lotnictwa myśliwskiego odniósł 16 zwycięstw powietrznych.
Powojnie powrócił chwilowo do Czechosłowacji, z której ponownie wyemigrował do Wielkiej Brytanii, gdzie podjął pracę jako pilot w British Airways.
SPRZEDANY

Eino Luukkanen
Fiński pilot myśliwski, jeden z najskuteczniejszych fińskich asów myśliwskich.
Brał udział w Wojnie Zimowej w składzie LeLv24, w czasie której zestrzelił 3 radzieckie samoloty. Od marca 1943 roku dowodził LeLv34.
Odniósł 56 zwycięstw powietrznych.
Po wojnie zajmował się między innymi szpiegostwem na rzecz Szwecji.

Adolph „Sailor” Malan
Południowoafrykański pilot, as myśliwski.
Aktywny bojowo od początku drugiej wojny światowej. Brał również udział w operacji Dynamo w czerwcu 1940 roku. Od sierpnia 1940 roku dowodził 74 Dywizjonem RAF. W latach późniejszych dowodził bazą lotniczą w Biggin Hill
Odniósł 27 zwycięstw powietrznych, 7 zespołowych i 3 prawdopodobne.
Po wojnie wrócił do RPA, gdzie rozpoczął karierę działacza politycznego.

Werner „Vati” Mölders
Niemiecki pilot, as myśliwski.
Jako pilot Legionu Kondor, brał udział w hiszpańskiej wojnie domowej, podczas której odniósł 14 zwycięstw powietrznych. W 1939 roku dowodził JG 53, następnie od lipca 1940 roku dowodził JG 51. Podczas Bitwy o Anglię jako pierwszy niemiecki pilot odniósł 40 zwycięstw w karierze. We wrześniu 1941 roku, na froncie wschodnim odniósł swe 101 zwycięstwo powietrzne, po którym został odsunięty od wykonywania lotów bojowych.
Odniósł 101 zwycięstw powietrznych.
Zginął 22 listopada 1941 roku w katastrofie lotniczej na lotnisku we wrocławskim Gądowie.

Saburo Sakai
Pilot Japońskiej Marynarki wojennej, jeden z najskuteczniejszych japońskich asów powietrznych.
Pierwsze zwycięstwo powietrzne odniósł podczas wojny chińsko-japońskiej w 1937 roku. W latach 1941-1944 walczył przeciwko Amerykanom w starciach nad Nową Gwineą, Guadalcanalem i Iwo Jimą. Brał udział w walce, podczas której odpierał ataki kilkunastu amerykańskich F6F Hellcat.
Odniósł 64 zwycięstwa powietrzne.

Otto Smik
Czechosłowacki pilot słowackiego pochodzenia, as myśliwski.
Brał udział w Bitwie o Francję, następnie szkolił się w Wielkiej Brytanii. W 1943 roku rozpoczął służbę w 312 (Czechosłowackim) Dywizjonie RAF, dość szybko został przeniesiony do 15 Dywizjonu, a następnie 122 Dywizjonu RAF.
Odniósł 8 zwycięstw powietrznych.
SPRZEDANY

Witold Urbanowicz
Polski pilot, as myśliwski.
Pierwsze zestrzelenie uzyskał w 1936 roku, zestrzeliwując szpiegowski radziecki R-5. Przeniesiony do centrum szkolenia w Dęblinie, nie brał udziału w wojnie obronnej. W styczniu 1940 roku przedostał się do Wielkiej Brytanii. Po szkoleniu rozpoczął służbę w 320 Dywizjonie Myśliwskim, następnie w 601 Dywizjonie RAF. W sierpniu 1940 roku został dowódcą eskadry A w 303 Dywizjonie Myśliwskim. Już we wrześniu dowodził całym 303 Dywizjonem. W 1943 roku wstąpił ochotniczo do 14 Armii Lotniczej USA, walczącej w Chinach. Jako pilot słynnych „Latających Tygrysów” zestrzelił dwa japońskie samoloty.
Po wojnie osiadł w USA, gdzie pracował w American Overseas Airlines, YMCA i American Aerlines.
Odniósł 15 zwycięstw powietrznych.

Hans „Hasse” Wind
Fiński pilot, as myśliwski.
Nie brał udziału w Wojnie Zimowej. W sierpniu 1941 roku został wcielony do LeLv24, w składzie którego brał udział w Wojnie Kontynuacyjnej.
Odniósł 75 zwycięstw powietrznych.

Jan „Donald” Zumbach
Polski pilot myśliwski, jeden z najskuteczniejszych polskich asów lotniczych.
Z powodu kontuzji nie brał udziału w Wojnie Obronnej w 1939 roku.
W sierpniu 1940 roku wcielony w skład 303 Dywizjonu Myśliwskiego, brał udział w Bitwie o Anglię. W 1942 roku objął dowództwo 303 Dywizjonu. W 1943 roku dowodził 3 Polskim Skrzydłem Myśliwskim, a w latach 1944-45 133 Polskim Skrzydłem Myśliwskim.
W czasie wojny zestrzelił 13 samolotów na pewno i 5 prawdopodobnie.
Po wojnie wiódł barwne życie najemnika i przemytnika.
